2010 at a glance

Tahun 2010 tinggal tersisa 2 hari lagi. Sejujurnya, saya merasa tidak siap untuk mengucap selamat tinggal kepada tahun yang penuh dengan kenangan indah ini. Well, ada kenangan sedih juga sih. Banyakan yang sedih juga, kali. Tapi, akhir-akhir ini setiap saya teringat akan kenangan sedih di tahun 2010, saya malah berusaha untuk mencari sisi positif dari hal sedih itu. Baiklah, mari kita “rekap” sedikit kejadian-kejadian memorable di tahun 2010 ini.

Januari 2010, yang berarti akhir semester 7. Sebuah message yang masuk ke messenger saya pada tengah malam yg berasal dari seseorang yang saya sayang saat itu. Setelah selesai membaca pesan itu sampai selesai, saya tahu bahwa suatu hal yang bernama platonic love diantara saya dengan dia sudah gak mungkin dilanjutin lagi. Sedih? Pasti, lah. Sempet berpikir mau musuhan sama dia, sempet saya remove dia dari friendlist di social networking saya selama beberapa bulan. Akhirnya, setelah kami wisuda, saya ngajak dia baikan. Dan sekarang kita balik berteman lagi. Itu sisi positifnya.

Februari 2010, awal semester 8. Ulang tahun saya yang ke-22. Saya merayakannya sendirian di kamar kosan sambil menangis. Saya adalah orang yang jarang banget nangis, tapi saat itu pertahanan saya dan kegengsian saya runtuh. Apa yang menyebabkannya? TA saya gagal dan saya menyadari bahwa saya terancam gak bisa lulus tahun ini.

Maret 2010-Mei 2010. Kabar menggembirakan yang tidak disangka-sangka datang dari dosen pembimbing saya. TA saya bisa dilanjutkan. Maka, selama 3 bulan penuh itu saya ngebut mengerjakan TA dan skripsi secara bersamaan. Setiap hari dari pagi sampai sore saya berada di lab untuk melakukan PCR-elektroforesis. Begitu setiap hari.

Juni 2010. Pada bulan ini saya menjalani seminar dan sidang. Seminar saya lalui dengan lancar bak jalan tol. Saya mempresentasikan penelitian tugas akhir saya dalam bahasa inggris (Pede Jaya!). Akan tetapi, sidang saya hancur berantakan. Ya, saya terpaksa menjalani sidang 2 kali, sebelum dinyatakan lulus. Sedih? Anehnya, tidak. Saya menyadari bahwa saya kurang persiapan karena saya terlalu pede melihat kondisi yang saya alami waktu seminar. Ternyata, kondisi sidang sangat berbeda. Bersyukur pada saat itu, semua orang terdekat tidak berhenti memberikan support. Saya sama sekali tidak kehilangan semangat. Dan pada akhirnya, tanggal 30 Juni 2010, saya resmi memegang gelar Sarjana Sains. Puji Tuhan.

16 Juli 2010. Hari wisuda saya. Bangga rasanya bisa mengenakan toga, berjalan di Sabuga, bersalaman dengan rektor, dekan, serta ketua program studi saya. Ya, 1 impian saya sudah tercapai. Rasa haru menyelimuti saya ketika melihat kedua orang tua saya tersenyum. Tapi, dasar saya yang mungkin kurang memiliki sifat melankolik, saya cengar-cengir saja waktu bapak dan ibu saya menyelamati saya. Hehe πŸ™‚

Awal September. Dipanggil tes kerja. Saya menjalani rangkaian psikotes yang melelahkan selama 6 jam. Setelah menjalani tes itu hanya 1 hal yang ada di pikiran saya. Sepertinya lingkungan kerja kantoran tidak sesuai dengan saya. Dan, akhirnya saya gak diterima dan hingga sekarang saya belum mencoba tes di tempat lain. Orientasi saya berubah. Saya ingin melakukan kegiatan yang saya sukai, yg pastinya bukan kerja kantoran.

Akhir September. Saya menerima conditional offering letter dari salah satu universitas di UK. Puji Tuhan, lagi. Impian saya yg kedua akan segera terwujud. Oleh karena itu, sekarang saya memfokuskan diri untuk persiapan studi master. Pada akhir bulan September ini juga, saya memulai kembali les prancis secara intensif. Kenapa? Saya juga mau mencoba peruntungan dengan mendaftar master di Prancis.

November 2010. Saya kerja sebagai guru piano privat, hanya untuk kesenangan saja. Dan saya amat sangat menikmati “profesi” baru saya ini. Pada bulan ini juga, hasil penelitian Tugas Akhir saya dipublikasikan dalam forum internasional. Puji Tuhan, sekali lagi.

Desember 2010. Mengalami natal yang begitu berkesan bagi saya pribadi. Mungkin untuk orang lain, natal saya biasa-biasa saja. Tapi, bagi saya, dengan melihat segala pencapaian saya di beberapa bulan ke belakang, natal tahun ini begitu luar biasa.

Banyak hal yang terjadi tahun ini. Banyak hal yang membuat saya bersyukur. Banyak hal yang membuat saya belajar. Namun, satu hal yang pasti, tidak ada yang mustahil bagi Tuhan. Keajaiban akan selalu ada, bahkan di saat kita merasa bahwa gak mungkin ada keajaiban hadir di dalam kondisi yang sudah sekacau itu *merujuk kpd peristiwa bersejarah ttg terancam gagalnya TA saya*

Tahun depan, mimpi saya harus tercapai. Melanjutkan studi master saya di Eropa. Kalau di tahun 2010 ini saya sudah memperoleh gelar S.Si, saya masih bermimpi untuk mendapatkan gelar MSc dan Ph.D. Mimpi itu akan selalu saya jaga, dan saya yakin pasti akan terwujud suatu saat nanti.

Terima kasih 2010 atas segala kenangannya.Β  Selamat datang 2011 yang penuh harapan. Saya sudah mempunyai banyak rencana yang akan saya wujudkan di tahun yang baru ini.

 

Advertisements

INDONESIA..

Few days ago, a friend of mine asked me to watch the final AFF match between Indonesia and Malaysia live in Gelora Bung Karno, but unfortunately my parents didn’t give me permission. So, finally I watched it at home. I was pretty disappointed watching the first leg of the match which was held in Bukit Jalil Stadium, Malaysia. Too many controversial things happened and it was definitely not a good sign. Indonesian team didn’t give their best performance. I understand that. With so many disturbances like that, who could have a full concentration? Malaysia won and made 3 goals. I admitted, they were playing well.

And today, I saw a totally different football technique played by our national team. They played really really really good. Two thumbs up for Indonesian national football team!Β  Only unluckiness that once again made our national team missed the AFF cup. I’m one hundred percent sure that the most influential factor that could bring back the spirit of Indonesian team was the supporters. They have a very mystical power, I think. After Malaysia made their first goal, all of the supporters kept screaming ‘INDONESIAAAA’. Oh, how I really want to be there watching the match!! In the end, we won the game 2-1 but still we couldn’t win the tournament.

However, apart from that, Indonesia is the winner in our hearts. I’m sure this final results will never dissapoint any Indonesian supporters. For these past few weeks, our national team could have made Indonesian people unite. People from different background mingled together in Gelora Bung Karno stadium, only to watch our national team playing, giving them spirit, and witness the new era in Indonesia football.

For me, personally, they’re my heroes. Firman Utina, Bambang Pamungkas, Mohammad Nasuha, Christian Gonzales, Zulkifli, Bustomi. They’ll be on the list of my favorite football players. For the first time, I watched every single match of Indonesian football team.Β  In every match, there will always be a winner and a loser. Our national football team can give us example on how to be sportive and how to respect fairplay in every game. In the last minutes of the game, when Safee the Malaysian striker was exchanged by another player, Bambang Pamungkas immediately congratulated him and gave him a hug. I believe, he knew that we would never hold the championship cup and Malaysia would defeat us tonight. But he still hugged Safee. What a good example, guys!! We must be proud.

I hope this is not gonna be a temporary nationalism. Never stop supporting our national football team and don’t ever loose our pride to be Indonesian who think globally. Don’t be easily being provocated, because we’re a big nation.

And for Malaysia team, congratulations for the winning!

Indonesia tanah airku, tanah tumpah darahku. Di sanalah aku berdiri jadi pandu ibuku. Indonesia kebangsaanku, bangsa dan tanah airku. Marilah kita berseru, INDONESIA BERSATU!!!!!!

 

ps: Bambang Pamungkas has a blog. He’s such a good writer.

Welcome Christmas

December 24th and 25th always be my most awaited day every year. Why? Because I celebrate Christmas, of course. I feel that this christmas is my best christmas so far, although it seems just the same as the previous years. I don’t know why I’m so excited this year.

For me, christmas has started since yesterday night. Last years our big family usually attended the christmas mass together. This year is slightly different, because my dad, my auntie, my uncle, and me were participating in the choir. It was fun actually singing on the christmas eve. πŸ™‚

And today, December 25th, is the day. We were celebrating christmas in my Grandma’s house, although she has passed away 4 years ago. It’s sad remembering that we could never celebrate christmas with Grandma anymore. Today’s celebration turned out not so memorable because there were only few people came to our house, not like the previous years. But, there was other things that made me happy today. Finally I could spend my time with my two younger brothers. We always spending time together almost every day, actually but today is different. We did a kind of “curhat” session, that is very rare happen between us.

After christmas celebration this afternoon, I directly went home. I checked my twitter timeline and lots of my friends wished me a merry christmas via twitter, BBM, FB, and text message. Thank you so much. Then, I turned on the TV in my room and watch Global TV and there was this interesting program called “onecubed” something..sorry I forgot the title of that program. There was a really touching video footage on that program, telling a story of some people who have very bad relationship with their parents and the impacts that happen because of that bad relationship. Right after watching that program, I realized that there are lots of people out there who are less fortunate than me, whose parents are not as good as mine. Therefore, there are no reasons for me not to be grateful having parents like my mom and dad who have unlimited love for me and my brothers.

Now I know why this christmas is so special for me. It’s not because of the fancy stuff sand everything, but because I can celebrate it with my family, my most valuable possesion ever in the world. Maybe it’s my last christmas in Indonesia..I hope. πŸ™‚

MERRY CHRISTMAS

Ibu Terhebat di Dunia

Superwoman. Begitulah saya menganggap wanita yang saya panggil dengan sebutan “Ibu” itu. Saya memang terlalu keras kepala (atau kurang ajar) karena tidak pernah mengatakan langsung kepadanya betapa kagumnya saya sama beliau.

Ibu saya adalah seseorang yang mampu mematahkan mitosΒ  bahwa segera setelah menikah, seorang wanita harus tinggal di rumah mengurus suami dan anak. Ibu saya adalah pekerja kantoran dan sekaligus ibu rumah tangga. Dari pagi sampai sore, beliau bertanggung jawab terhadap pekerjaan-pekerjaan di kantor dan malam hari beliau harus mengajari saya dan adik2. Kadang-kadang beliau juga memasakkan makanan2 yang terenak di dunia untuk kami (konon tidak ada restoran yang mampu menyaingi kelezatan masakan Ibu saya πŸ™‚ ) Menurut saya, adalah suatu hal yang berat bagi seorang wanita untuk memiliki peranan ganda seperti itu. Akan tetapi, ibu saya berhasil menerapkannya. Saya dan kedua adik saya tidak pernah merasa kekurangan kasih sayang seorang ibu. Itulah sebabnya saya memberi sebutan superwoman.

Satu nasihat dari ibu saya yang akan selalu ingat adalah : “Jadi perempuan itu jangan ‘lembek’, harus tegas biar gak diremehin sama laki-laki. Selain itu, harus menarik physically and mentally” Beliau juga adalah salah satu orang yang sangat mendukung saya untuk melanjutkan pendidikan setinggi-tingginya, selalu menyemangati saya untuk mengembangkan bakat saya. Ketika saya mulai putus asa karena kegagalan, beliau tidak pernah mengelus-elus kepala saya sambil bilang ” ya, terima saja kegagalan ini”. Sebaliknya, beliau akan berteriak dengan lantang ” ayo Ella, bangkit. jangan menyerah sama kegagalan. jangan nangis, karena itu gak akan menyelesaikan masalah!”. Saya tumbuh jadi pribadi yang kuat dan tidak cengeng berkat ibu saya. Ibu saya itu juga adalah seseorang yang sangat percaya pada kuasa Tuhan. Tiap kali saya mengalami keberhasilan ataupun kegagalan, beliau selalu menyuruh saya untuk berdoa mengucap syukur dan memohon petunjuk sama Tuhan. Waktu saya masih kuliah dan ngekos di Bandung, tiap malam Ibu selalu menelepon dan tidak pernah lupa mengingatkan saya untuk berdoa.

Akhir-akhir ini Ibu sering mendesak saya agar segera punya pacar, supaya (katanya) saya jadi lebih bersolek (hayaah). Ehm..iya deh bu nanti suatu saat Ella bakal ngasih menantu buat Ibu deh, dan yang pasti laki-laki itu seiman dan baik hati, lah. Tenang aja bu. πŸ™‚ Perjalanan hidup Ella kan masih panjang. Tapi, kalau dalam waktu dekat ini, gak janji deh bu. Hahahaa. πŸ˜€

Selamat hari Ibu, ya Ibuku tercinta. Ella selalu sayang sama Ibu, walaupun aku gak pernah bilang secara langsung. You’re the greatest mom on earth. Love you.

It’s gonna be legen..wait for it..dary!

I accidentlyΒ  started watching ‘How I Met Your Mother’ 2 weeks ago because my brother bought 2 seasons of this series. You know, I’ve been watching it sometimes on TV, but I haven’t yet seriously followed its storyline. So, as my brother has bought it, I “stole” it from him and started watching it.

I know that this series has become a hit in most of the countries in the world. Everyone seems always talking about it. So, from the very first time, I’ve got a high expectation. I watched its episodes one by one and guess what…I couldn’t stop watching it until my eyes couldn’t resist anymore. This series is really addictive. I’ve got lots of favorite series, and HIMYM is gonna be on the next list of my favorites.

Generally this series told about Ted reciting a history to his children about how he met their mother. This is a story about love and friendship. However, don’t expect that love and friendship are just two simple things in life. They are indeed really complicated stuffs. In this series we can see how they struggling and sacrificing everything for the sake of love and friendship.

I’ve finished watching the first season just for a few days, and now I’m in the middle of second season. You know what, there are plenty of simple yet meaningful quotations that I got. These ones are the examples that I can still remember :

  • “Love isn’t science” -Ted Mosby
  • “The only thing that can heal a broken heart is time”-please owe me an apologize for I can’t recall who said that kind of phrase, but that phrase suits me so well.
  • “I’m your best friend, Ted”-Barney Stinson
  • “I can’t remember who won the Super Bowl on that years. What I can remember is that we watched it together and we had beers”-Ted Mosby

and this must be the most memorable quotes for those of you who are HIMYM’s hardcore fans

  • “Ted, this gonna be legen…ups wait for it….dary”-Barney Stinson

After watching one and a half season of HIMYM, I think that I’m started to love this series and I really adore the characters : Barney Stinson, Ted Mosby, Marshall Erikksen, Lily Aldrin, and Robin (forgive me again,I forget her last name). And the one character whom I adore the most is….TED MOSBY!

I’ll give my biggest appreciation to the creator of this such genius series. You’re just…brilliant!! I wanna watch this series till the end, and found out who finally gonna be Ted’s wife. πŸ™‚

image taken from here

 

Random Day

This Saturday started with me waking up so late, at 07.30 AM. Well for me it’s already late since I usually wake up at 6 AM without alarm. I don’t know why, but lately I always feel so tired, end up going to bed so early and wake up late. 😦

So..as usual saturday means doing job, gaining money. Yeay! I forgot to tell you that since last month I’ve did a very exciting job..A PIANO TEACHER. Oh, man it’s like me doing something that’s been my passion and getting paid by that. Nothing’s more exciting, right? Okay, I know that job has no connectivity with my background as microbiologist. I don’t think that I’ll be a piano teacher in my entire life. No, this is just a side job before I continue my study next year. πŸ™‚

I finished teaching at 12 PM and decided to directly went home, watching DVD in my lovely bedroom, enjoying the laziness until Saturday evening. Apparently, when I’d just touched down at home, my brother asked me to go to Ratu Plaza to accompany him buying some DVDs. Hohoo..for your information, few days ago we’ve just gone to that place also for buying DVD. So, now me & my brothers have become a bunch of “anak gaul ratu plaza”, then. -_-” However, for you Jakartans, you have to try Ratu Plaza guys. A very nice place for you to do (pirated) DVD hunting. You can enjoy a very comfortable ambiance while looking at plenty of ‘bule’ *wink*. Okay, turns out that I give too much advertising for Ratu Plaza. They must pay me some money, then. From today’s DVD hunting I got season 2 and 3 of How I Met Your Mother. You know, I’m starting to love this series. This kinda late, though. Don’t care. Hahaa πŸ˜€

And this Saturday ended up with a date (I wish) a choir practise. Today, lots of youngsters joined our choir, unlike the other days when this choir was filled with elderly people and I’m being the youngest one. However, I love my choir so much. I don’tΒ  like joining the youth choir, without any reasons.

Yup, so yeah today was a little bit random.

Happy weekend!!! Happy counting days until Christmas!!

love is not science

love is not science -HIMYM
(therefore, it can't ever be calculated)

yup..this gonna be the shortest post in my blogging history

I decided to move on. To forget you. You’ve become my past. And forever you’ll be my past.

So, friends (especially my closed ones), whenever I start talking or blabbering around about his handsomness, calmness and so on, you all have your privileges to remind me. πŸ™‚

Good bye, mr. D. Thanks for letting meΒ  fall in love ALONE to you, all these years. Au revoir.

image taken from : here

My Favorite Christmas Albums

As Christmas celebration is just a few days away and I really love listening to Christmas carols, now I’ll share some of my favorite christmas albums.

1. Dream A Dream by Charlotte Church

Dad gave me this album 10 years ago as a christmas gift. You know when I was a kid, I was a fanatic of opera-classical type of songs. Yeah that was a little bit freak for a kid. hahaa. Charlotte Church owns an amazing voice. There’s no reason for me to not liking this album that’s become my favorite christmas album of all time. Try toΒ  listenΒ  “Dream a Dream” where she did a duet with Billy Gilman. That’s my fave.

2. Navidad (A Holiday Celebration)

This is a kind of jazzy instrumental christmas carols. Every christmas, the sound of this albums never fail to fill my home with the lovely christmas atmosphere. Listening to this album will make you feel really tranquil because of the smooth jazz easy listening sounds. πŸ™‚ Too bad I can’t find the image on the internet. So, I take my own pic with the CD. No problemo, then~

3. Wishes : A Holiday Album by Kenny G

My auntie introduced me to this album last Saturday and let meΒ  copied it to my laptop :p So yeah I started listening to it. No comment. I’m lulled by Kenny G’s sounds of saxophone. This is a super album.

Do you want to to know what’s my favorite christmas song for all time? It’s “The Christmas Song”. You know, the one that begins with the lyrics “chestnut roating on an open fire”. I don’t know but I feel some kind of magical everytime I hear that song. Here, I embedded the video by its original singer, Nat King Cole

I’m planning to make a piano cover of that song for welcoming christmas, but I don’t know whether I can make it or not. I’ve got the piano sheet, but it’s a little bit difficult for me. I’ll try, anyway and I’ll post it on youtube later if I can make it. πŸ˜€

Yayaya..I can’t wait for christmas and this year will be special because I’ll perform with my church choir in the christmas eve mass.

I realize that these recent years, my family have different christmas celebration compared to when I was a kid, as my brothers and I have become older now. However, the most important thing for us is to spend a day together as a family on the christmas day. That’s priceless.

So, happy counting days until christmas, guys! Today is day-19 by the way. πŸ™‚

Try Again

This Westlife song always been like my companion whenever I experience some ‘failures’. Nice song, with inspirational lyrics that can give your spirit back.

Hush now, don’t you cry

There’ll be a better day

I promise you

We can work it out

But only if you let me know

What’s on your mind

Baby, you thought it was forever

Through any kind of weather

But someday you will find what you searching for

Try again

Never stop believing

Try again

Don’t give up on your love

Stumble and fall

It’s the heart of it all

When you fall down

Just try again

Smile now, let it go

Hey you will never be alone

I promise you

If you can’t fight the feeling

Surrender in your heart

Remember love will set you free

Baby, you thought it was forever

You would always be together

But someday you will find what you searching for

Try again

Never stop believing

Try again

Don’t give up on your love

Stumble and fall

It’s the heart of it all

When you fall down

Just try again

So, for everyone out there who are currently experiencing kinds of failure, whether academic (just like me), or relationship failures, TRY AGAIN. Because there will always be second chances, friends!

Happy weekend, guys! πŸ™‚